jo.orzesze.bip.gmina.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasta Orzesze  www.orzesze.pl
Miejski Zespół Oświaty strona główna 
Regulamin organizacyjny Miejskiego Zespołu
Oświaty w Orzeszu

 

Zarządzenie Nr 1/2014
Dyrektora Miejskiego Zespołu Oświaty Orzesze
z dnia 05.02.2014r.

 

w sprawie: wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu

 

Na podstawie § 9 Statutu Miejskiego Zespołu Oświaty przyjętego Uchwałą nr XXVI/283/12 Rady Miejskiej w Orzeszu z dnia 28 września 2012r. 

      zarządza się co następuje

 § 1

Nadaje się Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.

 § 2

Zobowiązuje się wszystkich pracowników zatrudnionych w Miejskim Zespole Oświaty w Orzeszu do zapoznania się z treścią ww. Regulaminu.

 § 3

W terminie 14 dni od nadania Regulaminu ustala się nowe zakresy czynności pracowników, jeśli zachodzą takie przesłanki.

 § 4

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się kierownikowi Działu Organizacyjno – Administracyjnego.

 § 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 marca 2014r.

 

Uzgodniono:
Burmistrz Miasta Orzesze

 


Załącznik do Zarządzenia Dyrektora Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu
nr 1/2014 z dn. 05.02.2014r.

 

Regulamin Organizacyjny
Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu

 


Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu, zwany dalej Regulaminem, określa:

  1. zakres działania i zadania Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu, zwanego dalej MZO,
  2. organizację MZO,
  3. zasady funkcjonowania MZO,
  4. szczegółowy zakres działania kierownictwa MZO i poszczególnych komórek organizacyjnych.

§ 2

  1. Miejski Zespół Oświaty w Orzeszu jest jednostką organizacyjną Gminy Orzesze, działającą na podstawie statutu, zatwierdzonego Uchwałą XXVI/283/12 Rady Miejskiej w Orzeszu z dnia 28 września 2012r.
  2. Dyrektor jest kierownikiem Miejskiego Zespołu Oświaty oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników MZO.
  3. Miejski Zespół Oświaty jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
  4. Główny Księgowy jest pracownikiem podległym bezpośrednio Dyrektorowi, którego prawa, obowiązki regulują odrębne przepisy.

§ 3

  1. Podstawą działania MZO jest roczny plan finansowy.
  2. Miejski Zespół Oświaty realizuje zadania ze środków finansowych zatwierdzonych uchwałą budżetową i przekazywanych z budżetu gminy.
  3. Środki na działalność prowadzoną przez MZO, określone w ust. 2, przekazywane sąna rachunek MZO prowadzony przez bank wybrany do obsługi budżetu Gminy Orzesze i mogą być wykorzystane przez MZO do wysokości planu finansowego.

§ 4

Miejski Zespół Oświaty jest czynny w dniach roboczych od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30.

§ 5

Strukturę organizacyjną Miejskiego Zespołu Oświaty przedstawia schemat organizacyjny, który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.

 

Rozdział II
Zasady kierowania zespołem

§ 6

  1. Dyrektor zarządza MZO i reprezentuje MZO na zewnątrz.
  2. Dyrektor zapewnia odpowiednie warunki pracy i organizuje pracę MZO.
  3. Dyrektor MZO ściśle współpracuje z Dyrektorami jednostek oświatowych.
  4. Dyrektora MZO zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Orzesze. 
  5. W razie nieobecności Dyrektora obowiązki kierownika zakładu pracy pełni pracownik wyznaczony przez Dyrektora, lub jeśli Dyrektor tego nie może uczynić przez Burmistrza Miasta Orzesze.

Rozdział III
Struktura organizacyjno – zadaniowa MZO

§ 7

  1. W skład Zespołu wchodzą następujące stanowiska i działy:
    • Dyrektor,
    • Dział Finansowo – Księgowy, w skład którego wchodzą następujące stanowiska:
      •  - główny księgowy,
      •  - wieloosobowe stanowisko ds. księgowych,
      •  - wieloosobowe stanowisko ds. płacowych,
    • Dział Organizacyjno – Administracyjny, w skład którego wchodzą następujące stanowiska:
      •  - kierownik działu,
      •  - wieloosobowe stanowisko ds. administracyjnych,
      •  - sprzątaczka.
    • Samodzielne stanowisko ds. technicznych,
    • Radca prawny, z zastrzeżeniem ust. 4,
    • Stanowisko ds. BHP, z zastrzeżeniem ust. 4.
  2. Funkcjonowanie MZO opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, podporządkowania służbowego, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie zadań na każdym stanowisku pracy.
  3. Szczegółowe zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla pracowników MZO ustala Dyrektor i Główny Księgowy kierując się pragmatyzmem i zasadą równomiernego obciążenia pracowników zadaniami.
  4. Realizację zadań przewidzianych dla komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6 dyrektor MZO może zlecić osobom lub firmom zewnętrznym.
  5. Liczbę etatów i strukturę zadaniową stanowisk ustala Dyrektor MZO z tym, że liczbę etatów w porozumieniu z Burmistrzem Miasta Orzesze.

§ 8

Na czele Działu Finansowo – Księgowego stoi Główny Księgowy, który samodzielnie nim kieruje i jest jednoosobowo odpowiedzialny przed bezpośrednim przełożonym za wykonanie całokształtu zadań przynależnych temu działowi.


Rozdział IV
Szczegółowy zakres zadań stanowisk pracy i komórek organizacyjnych

§ 9

Działy oraz samodzielne stanowiska działają na zasadzie równorzędności i są zobowiązane do współpracy i współdziałania przy rozwiązywaniu wspólnych zadań.

§ 10

Do zakresu zadań i kompetencji Dyrektora MZO należy w szczególności:

  1. reprezentowanie MZO na zewnątrz,
  2. podejmowanie decyzji w zakresie posiadanych kompetencji,
  3. dysponowanie środkami finansowymi w ramach zatwierdzonego budżetu Zespołu,
  4. zatwierdzanie dokumentów księgowych MZO do wypłaty,
  5. współuczestniczenie w opracowywaniu przez dyrektorów obsługiwanych przez MZO jednostek oświatowych projektów planów finansowych oraz w nanoszeniu przez nich zmian do budżetu,
  6. przekazywanie stałej informacji dla dyrektorów obsługiwanych jednostek oświatowych o stanie realizacji ich planów finansowych,
  7. ustalanie wewnętrznej organizacji pracy MZO, a zwłaszcza określanie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności bezpośrednio podległym pracownikom,
  8. zatrudnianie, zwalnianie i wynagradzanie pracowników MZO,
  9. zarządzanie kontroli wewnętrznych,
  10. ustalanie zasad obiegu dokumentów i procedur kontroli finansowej w MZO oraz przygotowywanie projektów w/w procedur dla obsługiwanych jednostek oświatowych,
  11. nadzór nad sprawnością organizacyjno – techniczną i gospodarczą MZO,
  12. zapewnianie pracownikom MZO bezpieczeństwa i higieny pracy,
  13. systematyczna współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych,
  14. zatwierdzanie projektów dokumentacji przetargowej,
  15. przygotowanie dla Rady Miejskiej i Burmistrza materiałów informacyjnych, analiz i sprawozdań dotyczących działania MZO,
  16. nadzór nad realizacją zadań wynikających ze Statutu, uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń i decyzji Burmistrza.
  17. Stanowiska bezpośrednio podporządkowane dyrektorowi MZO to: główny księgowy, Kierownik działu, samodzielne stanowisko ds. technicznych.

§ 11

Głównego Księgowego zatrudnia i zwalnia dyrektor MZO.

Do zakresu zadań i kompetencji Głównego Księgowego należy w szczególności:

  1. Kierowanie pracą działu finansowo – księgowego w sposób zapewniający jego sprawne funkcjonowanie i efektywną realizację zadań statutowych;
  2. Prowadzenie rachunkowości placówek oświatowych i MZO zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami gospodarki finansowej polegającej zwłaszcza na:
    1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,
    2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez placówki oświatowe i MZO,
    3. kontrolowanie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
  3. Kontrolowanie realizacji Polityki Finansowej, określonej zarządzeniem Dyrektora MZO.
  4. Opracowanie przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora MZO, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, dowodów księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji i innych.
  5. Nadzorowanie pracy Działu Finansowo – Płacowego.
  6. Kontrola realizacji budżetu MZO oraz budżetów nadzorowanych placówek oświatowych.
  7. Opracowanie planu budżetu MZO oraz planów budżetów placówek oświatowych (przy współpracy z dyrektorami placówek oświatowych).
  8. Współpraca ze Skarbnikiem Miasta Orzesze w celu realizacji zadań, określonych uchwałą budżetową i przepisami finansowymi.
  9. Prowadzenie instruktażu dla placówek oświatowych w zakresie prawidłowego obiegu dokumentów księgowych, opisu tych dokumentów oraz właściwego kwalifikowania wydatków i dochodów.
  10. Współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie przygotowania zmian do planów finansowych w ciągu roku budżetowego.
  11.  Przygotowanie korekty rocznych planów finansowych wynikającej z organizacji nowego roku szkolnego lub końca roku budżetowego.
  12.  Nadzór nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych w placówkach oświatowych
    i umorzeniami środków trwałych.

§12

Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. księgowych należy w szczególności:

  1. Znajomość i interpretacja zasad prowadzenia rachunkowości w oświatowych jednostkach budżetowych oraz śledzenie ustawowych zmian w tym zakresie.
  2. Wstępna kontrola rachunków i faktur pod względem formalnym i rachunkowym.
  3. Dekretacja dokumentów (dowodów księgowych) zgodnie z zakładowym planem kont oraz klasyfikacją dochodów i wydatków MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze.
  4. Bieżąca rejestracja zaangażowania wydatków MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze.
  5. Bieżąca ewidencja księgowa zobowiązań MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze.
  6. Bieżąca rejestracja operacji gospodarczych i finansowych w sposób prawidłowy, kompletny i systematyczny zgodnie z wprowadzonym komputerowym systemem ewidencji.
  7. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych (w działach, rozdziałach, paragrafach).
  8. Dokonywanie przypisów dochodów, wysyłanie upomnień oraz naliczanie odsetek za nieterminowe wpłaty należności za wynajem pomieszczeń w jednostkach.
  9. Przygotowanie materiałów do sporządzania sprawozdawczości budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzanie sprawozdań budżetowych Rb – 27, Rb – 28, Rb – N, Rb – Z.
  10. Przygotowanie materiałów do sporządzania sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzanie: Bilansu, Zestawienia zmian w funduszu i Rachunku zysków i strat /wariant porównawczy/.
  11. Przechowywanie dowodów, ksiąg rachunkowych (wydruków) zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  12. Kontrola raportów kasowych i prawidłowości odprowadzania i pobierania gotówki z rachunków bankowych w/w jednostek oświatowych.
  13. Współpraca z dyrektorami placówek, dla których prowadzona jest rachunkowość.
  14. Rejestracja i kontrola stanów majątkowych i materiałowych  w/w jednostek.
  15. Dokonywanie rozliczeń z PFRON w oparciu o obowiązujące przepisy.
  16. Prowadzenie rachunkowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym m.in. dokonywanie przypisów zobowiązań z tytułu udzielonych pożyczek, wysyłanie upomnień oraz naliczanie odsetek za nieterminowe spłaty, prowadzenie kartotek imiennych dla pracowników i emerytów uprawnionych do świadczeń z funduszu świadczeń socjalnych.

§ 13

Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. płacowych należy w szczególności:

  1. Znajomość i interpretacja przepisów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i przepisów odnośnie podatku dochodowego od osób fizycznych.
  2. Sporządzanie list płatniczych dla pracowników pedagogicznych, administracyjnych i obsługi MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze zgodnie z wprowadzonym systemem komputerowym.
  3. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji wypłat zasiłków chorobowych, wynagrodzeń chorobowych.
  4. Indywidualne rozliczanie składek ZUS pracowników.
  5. Prowadzenie kart wynagrodzeń dla wszystkich pracowników.
  6. Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym dla poszczególnych płatników (jednostek budżetowych) oraz przesyłanie ich w ustalonych terminach do w/w jednostek.
  7. Uzgadnianie i przesyłanie w ustalonych terminach innych potrąceń z list płatniczych (ZNP, PKZP, PZU i inne).
  8. Obliczanie projektowych godzin nadliczbowych nauczycieli oraz sporządzanie list do wypłaty.
  9. Sporządzanie statystycznych sprawozdań o zatrudnianiu i wynagrodzeniu Z-06, Z-03.
  10. Przygotowanie dokumentacji płacowej dla celów rentowych i emerytalnych.
  11. Sporządzanie rozliczeń rocznych PIT 11 dla wszystkich pracowników w/w jednostek.
  12. Sporządzanie sprawozdań z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego. 
  13. Wystawianie zaświadczeń o zarobkach do ZUS, Urzędu Skarbowego, Zakładów Pracy oraz na żądanie pracownika.
  14. Przechowywanie dokumentacji płacowej (list płac, ZUS DRA, ZUS RCA, ZUS RSA i in.) zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  15. Współpraca z dyrektorami poszczególnych jednostek.


§ 14

Do zadań i kompetencji samodzielnego stanowiska ds. technicznych należy:

  1. Opracowywanie planów i zleceń inwestycyjnych, remontów kapitalnych i bieżących placówek oświatowych w oparciu o zgłoszone potrzeby, dokonywane przeglądy techniczne oraz posiadane na ten cel środki finansowe,
  2. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej zleceń na prace zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych,
  3. Udział w pracach Komisji Przetargowej,
  4. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zawieraniem umów z wykonawcami wraz z uzgodnieniem składników kosztorysowych,
  5. Sporządzanie kosztorysów i kalkulacji wstępnych w porozumieniu z inspektorami nadzoru na roboty budowlano – montażowe, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne w zakresie zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Miejski Zespół Oświaty.
  6. Analiza i opiniowanie składników kosztorysowych propozycji i ryczałtowych oferowanych dla MZO przez wykonawców robót,
  7. Ścisłe współdziałanie z branżowymi inspektorami nadzoru oraz Działem Finansowo – Księgowym MZO, w tematach wchodzących w zakres czynności,
  8. Kontrola terminów realizacji umów i dokonywanie ewentualnych zmian umownych wynikłych w trakcie realizacji – w porozumieniu z Dyrektorem MZO.Naliczanie kar umownych z tytułu opóźnień,
  9. Sprawdzanie pod względem formalnym protokołów konieczności,
  10. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z odbiorem obiektów robót,
    a w szczególności: powołanie komisji odbioru robót, kompletowanie wszelkich dokumentów dotyczących odbioru, udział w komisji odbioru.
  11. Egzekwowanie niedoborów i usterek w okresie rękojmi,
  12. W zakresie nadzoru i odbiorów:
    a. sprawdzanie jakości dokumentacji,
    b. zapewnienie prawidłowej organizacji robót,
    c. zapewnienie dobrej jakości wykonywanych robót inwestycyjnych i remontowych.
  13. Ustalanie kolejności terminów wykonywanych prac,
  14. Składanie opracowań w zakresie informacji, analiz itp. dla potrzeb Urzędu Miasta i Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu,
  15. Współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie zadań remontowych,
  16. Uwzględnianie w planach remontowych potrzeb placówek w zakresie naprawy i konserwacji sprzętu przeciwpożarowego,
  17. Pogłębianie wiedzy technicznej i merytorycznej przez bieżące zapoznawanie się z nowymi przepisami i wprowadzonymi zmianami do kosztorysowania i rozliczania robót,
  18. Wykonywanie innych poleceń Dyrektora MZO związanych tematycznie z posiadanymi kwalifikacjami i wynikającymi z potrzeb działalności MZO,
  19. Koordynowanie całości spraw związanych z dowożeniem uczniów zdrowych oraz niepełnosprawnych do szkół,
  20. Zarządzanie zasobami mieszkaniowymi znajdującymi się w placówkach oświatowych zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U.2010.102.651 z późn. zm.) oraz ustawie o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy (Dz.U.2001.71.733).


§ 15

  1. Kierownika działu organizacyjno – administracyjnego powołuje i odwołuje dyrektor MZO.
  2. Do zadań i kompetencji kierownika działu organizacyjno – administracyjnego należy w szczególności:
    1) Kierowanie pracą działu organizacyjno – administracyjnego w sposób zapewniający jego sprawne funkcjonowanie i efektywną realizację powierzonych zadań;
    2) Prowadzenie spraw osobowych pracowników Miejskiego Zespołu Oświaty i dyrektorów placówek oświatowych;
    3) Prowadzenie ewidencji osobowej pracowników Miejskiego Zespołu Oświaty;
    4) W porozumieniu z Działem Finansowo – Księgowym wprowadzanie ogólnych zasad pracy i płacy;
    5) Przestrzeganie dyscypliny pracy;
    6) Zarządzanie kadrami – prowadzenie prawidłowej gospodarki etatami osobowymi oraz przestrzeganie właściwych zasad zaszeregowania pracowników;
    7) Organizacja szkoleń wewnętrznych, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników MZO oraz dyrektorów podległych placówek oświatowych;
    8) Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych dla potrzeb wewnętrznych MZO i jednostek uprawnionych do ich otrzymania;
    9) Zarządzanie sprawozdawczością GUS w formie elektronicznej;
    10) Sprawdzanie projektów organizacyjnych oraz aneksów do nich pod względem przestrzegania założeń organu prowadzącego i obowiązującego prawa,
    11) Przygotowanie raportów zbiorczych arkusza organizacyjnego w danym roku szkolnym w celu analizy całościowej zatrudnienia i kosztów osobowych w placówkach oświatowych.
    12) Współpraca w przygotowywaniu projektów i wniosków mających na celu pozyskanie środków unijnych;
    13) Zbieranie danych ze szkół i przedszkoli i scalanie do Systemu Informacji Oświatowej;
    14) Sporządzanie wniosków o przyznanie nagród, medali i odznaczeń resortowych dla dyrektorów placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze;
    15) Koordynowanie akcji programu rządowego “Wyprawka szkolna”;
    16) Wykonywanie czynności związanych z dofinansowaniem z WFOŚiGW wyjazdów śródrocznych uczniów klas III tzw. „zielona szkoła”;
    17) Obsługa administracyjna postępowań egzaminacyjnych na nauczyciela mianowanego, w tym w szczególności:
    a. Analiza formalna wniosków składanych przez nauczycieli kontraktowych o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na nauczyciela mianowanego;
    b. Organizacja komisji egzaminacyjnych powoływanych dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego;
    c. Przygotowywanie zaświadczeń i aktów awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego;
    18) Opracowywanie sprawozdań, raportów, statystyk i analiz, opinii, odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych dot. realizacji zadań oświatowych przez Gminę Orzesze;



§ 16

Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. administracyjnych należy w szczególności:

  1. Prowadzenie Pracowniczej Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej (PKZP) dla pracowników wszystkich orzeskich placówek oświatowych, Urzędu Miasta Orzesze, Miejskiego Ośrodka Kultury w Orzeszu, Miejskiej Biblioteki Publicznej w Orzeszu, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orzeszu, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Orzeszu, Domu Dziecka w Orzeszu, Zespołu Szkół Specjalnych w Zawiści:
    a) Przyjmowanie wniosków, deklaracji i rezygnacji członków PKZP, przygotowanie i wypisywanie wniosków do Zarządu PKZP, księgowanie wyciągów PKZP,
    b) Systematyczne wprowadzanie do programu komputerowego danych – księgowanie otrzymanych pożyczek, przyjęć nowych członków i rezygnacji, składek i wypłat wkładów,
    c) przygotowywanie list pożyczek i potrąceń dla działów finansowych obsługiwanych jednostek,
    d) przygotowywanie uchwał i innych związanych z działalnością PKZP,
    e) zakładanie lokat w porozumieniu z bankiem,
    f) przygotowywanie spotkań Zarządu PKZP,
    g) sporządzanie bilansów miesięcznych i wydruków obrotów w danym miesiącu.
  2. Prowadzenie dziennika korespondencji (w formie elektronicznej – SEKAP), przyjmowanie i ekspediowanie poczty.
  3. Załatwianie wszelkich spraw związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe, znaczki pocztowe.
  4. Obsługa telefonu, faxu: odbieranie, łączenie rozmów i udzielanie informacji.
  5. Wysyłanie wszelkich telefonogramów dyrektora MZO.
  6. Przyjmowanie interesantów.
  7. Przygotowanie i obsługa wszelkich spotkań dyrektora MZO oraz narad z dyrektorami szkół i przedszkoli.
  8. Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji i materiałów dla dyrektora MZO zgodnie z Instrukcją kancelaryjną.
  9. Utrzymywanie na bieżąco porządku i czystości w gabinecie dyrektora i sekretariacie.
  10. Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dot. stypendium socjalnego oraz zasiłku szkolnego dla uczniów.
  11. Comiesięczne przygotowywanie obciążeń za mieszkania lokatorskie, kontrola liczników pomiarowych zużycia wody, energii elektrycznej
  12. Prowadzenie księgi inwentarzowej wyposażenia Miejskiego Zespołu Oświaty i uzgodnienia stanu konta z księgowością oraz bieżące oznakowanie wyposażenia w pomieszczeniach MZO.
  13. Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dot. przydzielania stypendiów naukowych oraz nagród sportowych.
  14. Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dot. dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
  15. Prowadzenie kontroli obowiązku nauki,
  16. Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.



§ 17

Do zadań w zakresie obsługi gospodarczej (sprzątaczka) należy utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach MZO.



Rozdział V
Odpowiedzialność i uprawnienia pracowników


§ 18

  1. Pracownicy MZO ponoszą odpowiedzialność za:
    a) dokładną znajomość przepisów obowiązujących na powierzonych im stanowiskach pracy,
    b) stosowanie prawidłowych procedur administracyjnych,
    c) przestrzeganie terminów załatwiania spraw,
    d) właściwe, godne urzędnika, postępowanie z interesantami,
    e) właściwe stosowanie instrukcji kancelaryjnej, odpowiednie ewidencjonowanie akt i dokumentacji spraw, zbiorów zarządzeń, spisów spraw, rejestrów, pieczęci urzędowych itp.
    f) powierzone mienie,
    g) realizację wytycznych i dyspozycji przełożonych,
    h) przestrzeganie ustalonego w MZO czasu pracy,
    i) przestrzeganie przepisów oraz zasad BHP oraz przepisów przeciwpożarowych,
    j) przestrzeganie tajemnicy służbowej.
  2. Poza zadaniami wynikającymi z ramowych zadań działy mają obowiązek wykonywania innych prac i zadań, w zależności od aktualnych potrzeb MZO.
  3. Wszyscy pracownicy mają obowiązek kreatywnej współpracy i wzajemnej pomocy w jak najlepszej realizacji zadań MZO.
  4. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi MZO rozstrzyga Dyrektor MZO.
  5. Pracownicy MZO podlegają okresowym ocenom zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008r. (Dz.U. 2008.223.1458)


Rozdział VI
Zasady podpisywania dokumentów.


§ 19

  1. Do wyłącznej kompetencji Dyrektora należy podpisywanie następujących dokumentów i korespondencji:
    a) dokumentów związanych z wykonywaniem funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników,
    b) podpisywania umów, porozumień w ramach posiadanego upoważnienia,
    c) odpowiedzi na skargi dotyczące działalności MZO,
    d) zarządzeń pokontrolnych,
    e) zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych wynikających z pełnienia funkcji Dyrektora MZO,
    f) dokumentów kierowanych do organu prowadzącego, instytucji współpracujących z MZO,
    g) sprawozdań finansowych i statystycznych MZO.
  2. Pracownicy działów i samodzielnych stanowisk podpisują sporządzane przez siebie wydruki komputerowe w tym m.in.: list płac, sprawozdania i notatki służbowe.
  3. Projekty dokumentów i dokumenty dotyczące operacji gospodarczych i finansowych, a w szczególności czynności mogących pociągnąć za sobą zobowiązania pieniężne, winny zostać zaakceptowane przez Głównego Księgowego lub osobę upoważnioną.
  4. Zasady podpisywania dokumentów finansowo – księgowych określa Dyrektor w Polityce rachunkowości przyjętej w Miejskim Zespole Oświaty w Orzeszu.


Rozdział VII
Organizacja przyjmowania i rozpatrywania spraw


§ 20

  1. Pracownicy przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy.
  2. Kontrolę i koordynacje działań sprawuje Dyrektor oraz Główny Księgowy w zakresie spraw powierzonych im do kompleksowego rozwiązania.
  3. Zasady znakowania pism określa instrukcja kancelaryjna wprowadzona zarządzeniem Dyrektora MZO.



Rozdział VIII
Postanowienia końcowe

§ 21

Integralną część Regulaminu stanowi załącznik zawierający schemat organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty.


§ 22

Zmiana postanowień niniejszego Regulaminu dokonywana jest w trybie w jakim został wprowadzony.


§ 23

Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty wchodzi w życie z dniem 1 marca 2014r.

 

 

Opublikowane przez: Monika Mucha | Autor: Anna Czarnacka | Data wprowadzenia: 2014-05-17 23:14:23 | Data modyfikacji: 2015-02-19 12:08:15.

Zobacz:
 Status Prawny .  Kierownictwo .  Pracownicy .  Statut .  Regulaminy  .  Struktura Organizacyjna  .  Zamówienia publiczne - przetargi .  Informacje o majątku .  Oświadczenia majątkowe .  Rejestry i archiwa  .  Analizy i raporty .  Redaktorzy BIP . 
Data wprowadzenia: 2014-05-17 23:14:23
Data modyfikacji: 2015-02-19 12:08:15
Autor: Anna Czarnacka
ObowižEzuje od: 2014-03-01
Opublikowane przez: Monika Mucha
  Biuletyn Informacji Publicznej - jo.orzesze.bip.gmina.pl