Sposób przyjmowania i załatwiania spraw zawiera instrukcja kancelaryjna zawarta w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz.U. Nr 112, poz. 1319 z 1999r. ze zmianami) i Statut Szkoły
Sposób załatwiania spraw w SP 1:
- Miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat, gabinet dyrektora szkoły, gabinet pedagoga szkolnego.
- Godziny przyjmowania interesantów:
Sekretariat: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 7:00 – 15:30
- Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
- Interesantów przyjmuje dyrektor szkoły, pedagog szkolny oraz pracownicy administracji. - Sekretariat Szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw. - Korespondencję można dostarczyć osobiście,drogą pocztową, drogą elektroniczną. - Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki. - Kopie odpowiedzi na pisma wraz z oryginałem pisma wpływającego przechowywane są w teczkach zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt. - Sprawy nie wymagające odpowiedzi w formie pisemnej załatwiane są przez ustne udzielenie informacji. - Sprawy załatwiane są według kolejności wpływu. _____________________________________________________________________
SPRAWY PROWADZONE PRZEZ SZKOŁĘ: 1. Obowiązek szkolny: - zapisy do szkoły /zapisu dokonuje rodzic lub opiekun prawny w sekretariacie szkoły/ - ewidencja uczniów - arkusze ocen i dzienniki 2. Sprawy administracyjne: - zezwolenia i zwolnienia /indywidualny tok nauki, zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego - zgodnie z obowiązującymi przepisami na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów prawnych - wydaje dyrektor szkoły/, - wydawanie legitymacji uczniowskich /wydaje sekretariat/, - wydawanie zaświadczeń, - wydawanie duplikatów. 3. Postępowanie w sprawach nieletnich: - wnioski do Sądu Rodzinnego, - skierowania do Poradni. 4. Sprawy kadrowe: - sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niepedagogicznych. 5. Sprawozdawczość: - raporty, - sprawozdania. 6. Archiwum: - akta osobowe pracowników, - arkusze ocen - dzienniki zajęć obowiązkowych, pozalekcyjnych i nauczania indywidualnego, - protokoły Rady Pedagogicznej z uchwałami, - protokoły Rady Rodziców, - księga zarządzeń dyrektora szkoły. Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków |