rpo
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Orzeszu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu internetowego zgodnie z swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego BIP Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Data publikacji strony internetowej: 03.10.2013 Data ostatniej aktualizacji: 26.11.2020
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
TREŚCI NIEDOSTĘPNE
• Brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów. • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo. • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. • Dokumenty nietekstowe mogą nie posiadać tekstu alternatywnego • Dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.). • Nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze. Oświadczenie sporządzono w dniu: 26.11.2020 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. • Osobą odpowiedzialną jest: Aleksandra Kozioł, • Adres poczty elektronicznej: zgkim@orzesze.pl • Kontakt telefoniczny: 32 2213412
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
SKARGI I ODWOŁANIA
W przypadku nie dotrzymania terminów oraz gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. • Organ nadzorujący: Urząd Miasta Orzesze • Adres: ul. Św. Wawrzyńca 21; 43-180 Orzesze • Adres poczty elektronicznej: um@orzesze.pl • Kontakt telefoniczny: 32 3248800 Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. Wieniawskiego 4, 43-180 Orzesze Budynek zlokalizowany w bliskim centrum miasta - brak przystanku komunikacji publicznej w bezpośrednim sąsiedztwie. Na terenie obiektu zlokalizowany jest ogólnodostępny parking - brak wyznaczonego miejsca przystosowanego dla osób ze szczególnymi potrzebami. Do budynku prowadzi jedno wejście ze schodami terenowymi od strony wjazdu - brak barierek zabezpieczających oraz podjazdu dla niepełnosprawnych. Opracowany został projekt zagospodarowania terenu z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma łazienek przystosowanych do osób ze szczególnymi potrzebami. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem Brak możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu oraz online. Wszystkie pomieszczenia biurowe dostępne są w poziomie parteru. W przypadku niemożności dotarcia do wybranego biura ZGKiM istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracownika ZGKiM przy wejściu do budynku i załatwieniu spraw po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym 322213412 |