Zarządzenie Nr 1/2014 Dyrektora Miejskiego Zespołu Oświaty Orzesze z dnia 05.02.2014r.
w sprawie: wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu
Na podstawie § 9 Statutu Miejskiego Zespołu Oświaty przyjętego Uchwałą nr XXVI/283/12 Rady Miejskiej w Orzeszu z dnia 28 września 2012r.
zarządza się co następuje
§ 1
Nadaje się Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Zobowiązuje się wszystkich pracowników zatrudnionych w Miejskim Zespole Oświaty w Orzeszu do zapoznania się z treścią ww. Regulaminu.
§ 3
W terminie 14 dni od nadania Regulaminu ustala się nowe zakresy czynności pracowników, jeśli zachodzą takie przesłanki.
§ 4
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się kierownikowi Działu Organizacyjno – Administracyjnego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 marca 2014r.
Uzgodniono: Burmistrz Miasta Orzesze
Załącznik do Zarządzenia Dyrektora Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu nr 1/2014 z dn. 05.02.2014r.
Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu
Rozdział I Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu, zwany dalej Regulaminem, określa:
- zakres działania i zadania Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu, zwanego dalej MZO,
- organizację MZO,
- zasady funkcjonowania MZO,
- szczegółowy zakres działania kierownictwa MZO i poszczególnych komórek organizacyjnych.
§ 2
- Miejski Zespół Oświaty w Orzeszu jest jednostką organizacyjną Gminy Orzesze, działającą na podstawie statutu, zatwierdzonego Uchwałą XXVI/283/12 Rady Miejskiej w Orzeszu z dnia 28 września 2012r.
- Dyrektor jest kierownikiem Miejskiego Zespołu Oświaty oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników MZO.
- Miejski Zespół Oświaty jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
- Główny Księgowy jest pracownikiem podległym bezpośrednio Dyrektorowi, którego prawa, obowiązki regulują odrębne przepisy.
§ 3
- Podstawą działania MZO jest roczny plan finansowy.
- Miejski Zespół Oświaty realizuje zadania ze środków finansowych zatwierdzonych uchwałą budżetową i przekazywanych z budżetu gminy.
- Środki na działalność prowadzoną przez MZO, określone w ust. 2, przekazywane sąna rachunek MZO prowadzony przez bank wybrany do obsługi budżetu Gminy Orzesze i mogą być wykorzystane przez MZO do wysokości planu finansowego.
§ 4
Miejski Zespół Oświaty jest czynny w dniach roboczych od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30.
§ 5
Strukturę organizacyjną Miejskiego Zespołu Oświaty przedstawia schemat organizacyjny, który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
Rozdział II Zasady kierowania zespołem
§ 6
- Dyrektor zarządza MZO i reprezentuje MZO na zewnątrz.
- Dyrektor zapewnia odpowiednie warunki pracy i organizuje pracę MZO.
- Dyrektor MZO ściśle współpracuje z Dyrektorami jednostek oświatowych.
- Dyrektora MZO zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Orzesze.
- W razie nieobecności Dyrektora obowiązki kierownika zakładu pracy pełni pracownik wyznaczony przez Dyrektora, lub jeśli Dyrektor tego nie może uczynić przez Burmistrza Miasta Orzesze.
Rozdział III Struktura organizacyjno – zadaniowa MZO
§ 7
- W skład Zespołu wchodzą następujące stanowiska i działy:
- Dyrektor,
- Dział Finansowo – Księgowy, w skład którego wchodzą następujące stanowiska:
- - główny księgowy,
- - wieloosobowe stanowisko ds. księgowych,
- - wieloosobowe stanowisko ds. płacowych,
- Dział Organizacyjno – Administracyjny, w skład którego wchodzą następujące stanowiska:
- - kierownik działu,
- - wieloosobowe stanowisko ds. administracyjnych,
- - sprzątaczka.
- Samodzielne stanowisko ds. technicznych,
- Radca prawny, z zastrzeżeniem ust. 4,
- Stanowisko ds. BHP, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Funkcjonowanie MZO opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, podporządkowania służbowego, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie zadań na każdym stanowisku pracy.
- Szczegółowe zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla pracowników MZO ustala Dyrektor i Główny Księgowy kierując się pragmatyzmem i zasadą równomiernego obciążenia pracowników zadaniami.
- Realizację zadań przewidzianych dla komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6 dyrektor MZO może zlecić osobom lub firmom zewnętrznym.
- Liczbę etatów i strukturę zadaniową stanowisk ustala Dyrektor MZO z tym, że liczbę etatów w porozumieniu z Burmistrzem Miasta Orzesze.
§ 8
Na czele Działu Finansowo – Księgowego stoi Główny Księgowy, który samodzielnie nim kieruje i jest jednoosobowo odpowiedzialny przed bezpośrednim przełożonym za wykonanie całokształtu zadań przynależnych temu działowi.
Rozdział IV Szczegółowy zakres zadań stanowisk pracy i komórek organizacyjnych
§ 9
Działy oraz samodzielne stanowiska działają na zasadzie równorzędności i są zobowiązane do współpracy i współdziałania przy rozwiązywaniu wspólnych zadań.
§ 10
Do zakresu zadań i kompetencji Dyrektora MZO należy w szczególności:
- reprezentowanie MZO na zewnątrz,
- podejmowanie decyzji w zakresie posiadanych kompetencji,
- dysponowanie środkami finansowymi w ramach zatwierdzonego budżetu Zespołu,
- zatwierdzanie dokumentów księgowych MZO do wypłaty,
- współuczestniczenie w opracowywaniu przez dyrektorów obsługiwanych przez MZO jednostek oświatowych projektów planów finansowych oraz w nanoszeniu przez nich zmian do budżetu,
- przekazywanie stałej informacji dla dyrektorów obsługiwanych jednostek oświatowych o stanie realizacji ich planów finansowych,
- ustalanie wewnętrznej organizacji pracy MZO, a zwłaszcza określanie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności bezpośrednio podległym pracownikom,
- zatrudnianie, zwalnianie i wynagradzanie pracowników MZO,
- zarządzanie kontroli wewnętrznych,
- ustalanie zasad obiegu dokumentów i procedur kontroli finansowej w MZO oraz przygotowywanie projektów w/w procedur dla obsługiwanych jednostek oświatowych,
- nadzór nad sprawnością organizacyjno – techniczną i gospodarczą MZO,
- zapewnianie pracownikom MZO bezpieczeństwa i higieny pracy,
- systematyczna współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych,
- zatwierdzanie projektów dokumentacji przetargowej,
- przygotowanie dla Rady Miejskiej i Burmistrza materiałów informacyjnych, analiz i sprawozdań dotyczących działania MZO,
- nadzór nad realizacją zadań wynikających ze Statutu, uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń i decyzji Burmistrza.
- Stanowiska bezpośrednio podporządkowane dyrektorowi MZO to: główny księgowy, Kierownik działu, samodzielne stanowisko ds. technicznych.
§ 11
Głównego Księgowego zatrudnia i zwalnia dyrektor MZO.
Do zakresu zadań i kompetencji Głównego Księgowego należy w szczególności:
- Kierowanie pracą działu finansowo – księgowego w sposób zapewniający jego sprawne funkcjonowanie i efektywną realizację zadań statutowych;
- Prowadzenie rachunkowości placówek oświatowych i MZO zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami gospodarki finansowej polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez placówki oświatowe i MZO,
- kontrolowanie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- Kontrolowanie realizacji Polityki Finansowej, określonej zarządzeniem Dyrektora MZO.
- Opracowanie przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora MZO, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, dowodów księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji i innych.
- Nadzorowanie pracy Działu Finansowo – Płacowego.
- Kontrola realizacji budżetu MZO oraz budżetów nadzorowanych placówek oświatowych.
- Opracowanie planu budżetu MZO oraz planów budżetów placówek oświatowych (przy współpracy z dyrektorami placówek oświatowych).
- Współpraca ze Skarbnikiem Miasta Orzesze w celu realizacji zadań, określonych uchwałą budżetową i przepisami finansowymi.
- Prowadzenie instruktażu dla placówek oświatowych w zakresie prawidłowego obiegu dokumentów księgowych, opisu tych dokumentów oraz właściwego kwalifikowania wydatków i dochodów.
- Współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie przygotowania zmian do planów finansowych w ciągu roku budżetowego.
- Przygotowanie korekty rocznych planów finansowych wynikającej z organizacji nowego roku szkolnego lub końca roku budżetowego.
- Nadzór nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych w placówkach oświatowych
i umorzeniami środków trwałych.
§12
Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. księgowych należy w szczególności:
- Znajomość i interpretacja zasad prowadzenia rachunkowości w oświatowych jednostkach budżetowych oraz śledzenie ustawowych zmian w tym zakresie.
- Wstępna kontrola rachunków i faktur pod względem formalnym i rachunkowym.
- Dekretacja dokumentów (dowodów księgowych) zgodnie z zakładowym planem kont oraz klasyfikacją dochodów i wydatków MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze.
- Bieżąca rejestracja zaangażowania wydatków MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze.
- Bieżąca ewidencja księgowa zobowiązań MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze.
- Bieżąca rejestracja operacji gospodarczych i finansowych w sposób prawidłowy, kompletny i systematyczny zgodnie z wprowadzonym komputerowym systemem ewidencji.
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych (w działach, rozdziałach, paragrafach).
- Dokonywanie przypisów dochodów, wysyłanie upomnień oraz naliczanie odsetek za nieterminowe wpłaty należności za wynajem pomieszczeń w jednostkach.
- Przygotowanie materiałów do sporządzania sprawozdawczości budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzanie sprawozdań budżetowych Rb – 27, Rb – 28, Rb – N, Rb – Z.
- Przygotowanie materiałów do sporządzania sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzanie: Bilansu, Zestawienia zmian w funduszu i Rachunku zysków i strat /wariant porównawczy/.
- Przechowywanie dowodów, ksiąg rachunkowych (wydruków) zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Kontrola raportów kasowych i prawidłowości odprowadzania i pobierania gotówki z rachunków bankowych w/w jednostek oświatowych.
- Współpraca z dyrektorami placówek, dla których prowadzona jest rachunkowość.
- Rejestracja i kontrola stanów majątkowych i materiałowych w/w jednostek.
- Dokonywanie rozliczeń z PFRON w oparciu o obowiązujące przepisy.
- Prowadzenie rachunkowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym m.in. dokonywanie przypisów zobowiązań z tytułu udzielonych pożyczek, wysyłanie upomnień oraz naliczanie odsetek za nieterminowe spłaty, prowadzenie kartotek imiennych dla pracowników i emerytów uprawnionych do świadczeń z funduszu świadczeń socjalnych.
§ 13
Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. płacowych należy w szczególności:
- Znajomość i interpretacja przepisów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i przepisów odnośnie podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Sporządzanie list płatniczych dla pracowników pedagogicznych, administracyjnych i obsługi MZO, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze zgodnie z wprowadzonym systemem komputerowym.
- Prawidłowe prowadzenie dokumentacji wypłat zasiłków chorobowych, wynagrodzeń chorobowych.
- Indywidualne rozliczanie składek ZUS pracowników.
- Prowadzenie kart wynagrodzeń dla wszystkich pracowników.
- Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym dla poszczególnych płatników (jednostek budżetowych) oraz przesyłanie ich w ustalonych terminach do w/w jednostek.
- Uzgadnianie i przesyłanie w ustalonych terminach innych potrąceń z list płatniczych (ZNP, PKZP, PZU i inne).
- Obliczanie projektowych godzin nadliczbowych nauczycieli oraz sporządzanie list do wypłaty.
- Sporządzanie statystycznych sprawozdań o zatrudnianiu i wynagrodzeniu Z-06, Z-03.
- Przygotowanie dokumentacji płacowej dla celów rentowych i emerytalnych.
- Sporządzanie rozliczeń rocznych PIT 11 dla wszystkich pracowników w/w jednostek.
- Sporządzanie sprawozdań z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.
- Wystawianie zaświadczeń o zarobkach do ZUS, Urzędu Skarbowego, Zakładów Pracy oraz na żądanie pracownika.
- Przechowywanie dokumentacji płacowej (list płac, ZUS DRA, ZUS RCA, ZUS RSA i in.) zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Współpraca z dyrektorami poszczególnych jednostek.
§ 14
Do zadań i kompetencji samodzielnego stanowiska ds. technicznych należy:
- Opracowywanie planów i zleceń inwestycyjnych, remontów kapitalnych i bieżących placówek oświatowych w oparciu o zgłoszone potrzeby, dokonywane przeglądy techniczne oraz posiadane na ten cel środki finansowe,
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej zleceń na prace zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych,
- Udział w pracach Komisji Przetargowej,
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zawieraniem umów z wykonawcami wraz z uzgodnieniem składników kosztorysowych,
- Sporządzanie kosztorysów i kalkulacji wstępnych w porozumieniu z inspektorami nadzoru na roboty budowlano – montażowe, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne w zakresie zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Miejski Zespół Oświaty.
- Analiza i opiniowanie składników kosztorysowych propozycji i ryczałtowych oferowanych dla MZO przez wykonawców robót,
- Ścisłe współdziałanie z branżowymi inspektorami nadzoru oraz Działem Finansowo – Księgowym MZO, w tematach wchodzących w zakres czynności,
- Kontrola terminów realizacji umów i dokonywanie ewentualnych zmian umownych wynikłych w trakcie realizacji – w porozumieniu z Dyrektorem MZO.Naliczanie kar umownych z tytułu opóźnień,
- Sprawdzanie pod względem formalnym protokołów konieczności,
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z odbiorem obiektów robót,
a w szczególności: powołanie komisji odbioru robót, kompletowanie wszelkich dokumentów dotyczących odbioru, udział w komisji odbioru.
- Egzekwowanie niedoborów i usterek w okresie rękojmi,
- W zakresie nadzoru i odbiorów:
a. sprawdzanie jakości dokumentacji, b. zapewnienie prawidłowej organizacji robót, c. zapewnienie dobrej jakości wykonywanych robót inwestycyjnych i remontowych.
- Ustalanie kolejności terminów wykonywanych prac,
- Składanie opracowań w zakresie informacji, analiz itp. dla potrzeb Urzędu Miasta i Miejskiego Zespołu Oświaty w Orzeszu,
- Współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie zadań remontowych,
- Uwzględnianie w planach remontowych potrzeb placówek w zakresie naprawy i konserwacji sprzętu przeciwpożarowego,
- Pogłębianie wiedzy technicznej i merytorycznej przez bieżące zapoznawanie się z nowymi przepisami i wprowadzonymi zmianami do kosztorysowania i rozliczania robót,
- Wykonywanie innych poleceń Dyrektora MZO związanych tematycznie z posiadanymi kwalifikacjami i wynikającymi z potrzeb działalności MZO,
- Koordynowanie całości spraw związanych z dowożeniem uczniów zdrowych oraz niepełnosprawnych do szkół,
- Zarządzanie zasobami mieszkaniowymi znajdującymi się w placówkach oświatowych zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U.2010.102.651 z późn. zm.) oraz ustawie o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy (Dz.U.2001.71.733).
§ 15
- Kierownika działu organizacyjno – administracyjnego powołuje i odwołuje dyrektor MZO.
- Do zadań i kompetencji kierownika działu organizacyjno – administracyjnego należy w szczególności:
1) Kierowanie pracą działu organizacyjno – administracyjnego w sposób zapewniający jego sprawne funkcjonowanie i efektywną realizację powierzonych zadań; 2) Prowadzenie spraw osobowych pracowników Miejskiego Zespołu Oświaty i dyrektorów placówek oświatowych; 3) Prowadzenie ewidencji osobowej pracowników Miejskiego Zespołu Oświaty; 4) W porozumieniu z Działem Finansowo – Księgowym wprowadzanie ogólnych zasad pracy i płacy; 5) Przestrzeganie dyscypliny pracy; 6) Zarządzanie kadrami – prowadzenie prawidłowej gospodarki etatami osobowymi oraz przestrzeganie właściwych zasad zaszeregowania pracowników; 7) Organizacja szkoleń wewnętrznych, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników MZO oraz dyrektorów podległych placówek oświatowych; 8) Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych dla potrzeb wewnętrznych MZO i jednostek uprawnionych do ich otrzymania; 9) Zarządzanie sprawozdawczością GUS w formie elektronicznej; 10) Sprawdzanie projektów organizacyjnych oraz aneksów do nich pod względem przestrzegania założeń organu prowadzącego i obowiązującego prawa, 11) Przygotowanie raportów zbiorczych arkusza organizacyjnego w danym roku szkolnym w celu analizy całościowej zatrudnienia i kosztów osobowych w placówkach oświatowych. 12) Współpraca w przygotowywaniu projektów i wniosków mających na celu pozyskanie środków unijnych; 13) Zbieranie danych ze szkół i przedszkoli i scalanie do Systemu Informacji Oświatowej; 14) Sporządzanie wniosków o przyznanie nagród, medali i odznaczeń resortowych dla dyrektorów placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Orzesze; 15) Koordynowanie akcji programu rządowego “Wyprawka szkolna”; 16) Wykonywanie czynności związanych z dofinansowaniem z WFOŚiGW wyjazdów śródrocznych uczniów klas III tzw. „zielona szkoła”; 17) Obsługa administracyjna postępowań egzaminacyjnych na nauczyciela mianowanego, w tym w szczególności: a. Analiza formalna wniosków składanych przez nauczycieli kontraktowych o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na nauczyciela mianowanego; b. Organizacja komisji egzaminacyjnych powoływanych dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego; c. Przygotowywanie zaświadczeń i aktów awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego; 18) Opracowywanie sprawozdań, raportów, statystyk i analiz, opinii, odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych dot. realizacji zadań oświatowych przez Gminę Orzesze;
§ 16
Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. administracyjnych należy w szczególności:
- Prowadzenie Pracowniczej Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej (PKZP) dla pracowników wszystkich orzeskich placówek oświatowych, Urzędu Miasta Orzesze, Miejskiego Ośrodka Kultury w Orzeszu, Miejskiej Biblioteki Publicznej w Orzeszu, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orzeszu, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Orzeszu, Domu Dziecka w Orzeszu, Zespołu Szkół Specjalnych w Zawiści:
a) Przyjmowanie wniosków, deklaracji i rezygnacji członków PKZP, przygotowanie i wypisywanie wniosków do Zarządu PKZP, księgowanie wyciągów PKZP, b) Systematyczne wprowadzanie do programu komputerowego danych – księgowanie otrzymanych pożyczek, przyjęć nowych członków i rezygnacji, składek i wypłat wkładów, c) przygotowywanie list pożyczek i potrąceń dla działów finansowych obsługiwanych jednostek, d) przygotowywanie uchwał i innych związanych z działalnością PKZP, e) zakładanie lokat w porozumieniu z bankiem, f) przygotowywanie spotkań Zarządu PKZP, g) sporządzanie bilansów miesięcznych i wydruków obrotów w danym miesiącu.
- Prowadzenie dziennika korespondencji (w formie elektronicznej – SEKAP), przyjmowanie i ekspediowanie poczty.
- Załatwianie wszelkich spraw związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe, znaczki pocztowe.
- Obsługa telefonu, faxu: odbieranie, łączenie rozmów i udzielanie informacji.
- Wysyłanie wszelkich telefonogramów dyrektora MZO.
- Przyjmowanie interesantów.
- Przygotowanie i obsługa wszelkich spotkań dyrektora MZO oraz narad z dyrektorami szkół i przedszkoli.
- Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji i materiałów dla dyrektora MZO zgodnie z Instrukcją kancelaryjną.
- Utrzymywanie na bieżąco porządku i czystości w gabinecie dyrektora i sekretariacie.
- Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dot. stypendium socjalnego oraz zasiłku szkolnego dla uczniów.
- Comiesięczne przygotowywanie obciążeń za mieszkania lokatorskie, kontrola liczników pomiarowych zużycia wody, energii elektrycznej
- Prowadzenie księgi inwentarzowej wyposażenia Miejskiego Zespołu Oświaty i uzgodnienia stanu konta z księgowością oraz bieżące oznakowanie wyposażenia w pomieszczeniach MZO.
- Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dot. przydzielania stypendiów naukowych oraz nagród sportowych.
- Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dot. dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
- Prowadzenie kontroli obowiązku nauki,
- Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
§ 17
Do zadań w zakresie obsługi gospodarczej (sprzątaczka) należy utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach MZO.
Rozdział V Odpowiedzialność i uprawnienia pracowników
§ 18
- Pracownicy MZO ponoszą odpowiedzialność za:
a) dokładną znajomość przepisów obowiązujących na powierzonych im stanowiskach pracy, b) stosowanie prawidłowych procedur administracyjnych, c) przestrzeganie terminów załatwiania spraw, d) właściwe, godne urzędnika, postępowanie z interesantami, e) właściwe stosowanie instrukcji kancelaryjnej, odpowiednie ewidencjonowanie akt i dokumentacji spraw, zbiorów zarządzeń, spisów spraw, rejestrów, pieczęci urzędowych itp. f) powierzone mienie, g) realizację wytycznych i dyspozycji przełożonych, h) przestrzeganie ustalonego w MZO czasu pracy, i) przestrzeganie przepisów oraz zasad BHP oraz przepisów przeciwpożarowych, j) przestrzeganie tajemnicy służbowej.
- Poza zadaniami wynikającymi z ramowych zadań działy mają obowiązek wykonywania innych prac i zadań, w zależności od aktualnych potrzeb MZO.
- Wszyscy pracownicy mają obowiązek kreatywnej współpracy i wzajemnej pomocy w jak najlepszej realizacji zadań MZO.
- Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi MZO rozstrzyga Dyrektor MZO.
- Pracownicy MZO podlegają okresowym ocenom zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008r. (Dz.U. 2008.223.1458)
Rozdział VI Zasady podpisywania dokumentów.
§ 19
- Do wyłącznej kompetencji Dyrektora należy podpisywanie następujących dokumentów i korespondencji:
a) dokumentów związanych z wykonywaniem funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników, b) podpisywania umów, porozumień w ramach posiadanego upoważnienia, c) odpowiedzi na skargi dotyczące działalności MZO, d) zarządzeń pokontrolnych, e) zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych wynikających z pełnienia funkcji Dyrektora MZO, f) dokumentów kierowanych do organu prowadzącego, instytucji współpracujących z MZO, g) sprawozdań finansowych i statystycznych MZO.
- Pracownicy działów i samodzielnych stanowisk podpisują sporządzane przez siebie wydruki komputerowe w tym m.in.: list płac, sprawozdania i notatki służbowe.
- Projekty dokumentów i dokumenty dotyczące operacji gospodarczych i finansowych, a w szczególności czynności mogących pociągnąć za sobą zobowiązania pieniężne, winny zostać zaakceptowane przez Głównego Księgowego lub osobę upoważnioną.
- Zasady podpisywania dokumentów finansowo – księgowych określa Dyrektor w Polityce rachunkowości przyjętej w Miejskim Zespole Oświaty w Orzeszu.
Rozdział VII Organizacja przyjmowania i rozpatrywania spraw
§ 20
- Pracownicy przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy.
- Kontrolę i koordynacje działań sprawuje Dyrektor oraz Główny Księgowy w zakresie spraw powierzonych im do kompleksowego rozwiązania.
- Zasady znakowania pism określa instrukcja kancelaryjna wprowadzona zarządzeniem Dyrektora MZO.
Rozdział VIII Postanowienia końcowe
§ 21
Integralną część Regulaminu stanowi załącznik zawierający schemat organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty.
§ 22
Zmiana postanowień niniejszego Regulaminu dokonywana jest w trybie w jakim został wprowadzony.
§ 23
Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Oświaty wchodzi w życie z dniem 1 marca 2014r.
|